جنگ نرم رسانه وتاثیر بر افکار
20 بهمن 1394 توسط بهرامی
فتار انسان حاصل اندیشههای اوست، اما گاه رفتار انسان و سبک زندگی او بر افکارش تاثیر میگذارد. به نظر میرسد قدرت نرم به جای آنکه نخست به تغییر در افکار بیندیشد، رفتار و سبک زندگی را هدف قرار میدهد، اگر به صفحه اول درگاه یاهو مراجعه کنید نخستین عکسها و تصاویر غالبا به ستارههای هنر و سینمای هالیوود اختصاص مییابد که مروج سبک زندگی غربی و فرهنگ برهنگی است. فرهنگ مصرفگرایی، مدگرایی و تجمل در نقطه مقابل فرهنگ اسلامی است، اما گویی تصاویر رسانهای، کمکم و با تکرار از حالت غریبگی به حالت آشنا تبدیل میشوند و انسان در گذر زمان در تقلید از فرهنگهای وارداتی، خودش را گم میکند و بیآنکه بداند رفتارش مانند سبک مصنوع رسانه درمیآید.