یک نکته از جز ء اول قرآن:
در ابتدای ماه رمضان اگر بخواهیم شناختی کلی از ماه رمضان پیداکنیم دریک جمله باید چه بگوییم!!
ماه رمضان چگونه قابل تعریف است؟
اگر ازقرآن سراغ بگیریم این آیه رهگشاست
شَهْرُ رَمَضَانَ ٱلَّذِىٓ أُنزِلَ فِيهِ ٱلْقُرْءَانُ هُدًۭى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَٰتٍۢ مِّنَ ٱلْهُدَىٰ وَٱلْفُرْقَانِ ۚ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ ٱلشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ…بقره/185
ماه رمضان با نزول قرآن شناخته شده است که سه هدیه برای مردم به ارمغان آورده
هدایت ودلایل روشن و فرقان
اینکه چرا در ماه پرهیز از مظاهر دنیایی هدایت وبینات و فرقان داده می شود مجال دیگر می طلبد اما مهم تذکر به این نکته است که ماه رمضان با دریافت معرفت قرآنی آمیخته است لذا کسی که در این ماه با قرآن مانوس نشد از حقیقت این ماه بهره ای نبرده هیچ بهره ای!!!
خسارت محض و زیان اصلی برای کسی است که در ماه پربرکت رمضان که پیامبر وعده آنرا داده ( قد اقبل الیکم شهر الله بالبرکه والرحمه و المغفره) از این سفره برکت محروم شود .
هر سه امر یعنی برکت و رحمت ومغفرت حق برای کسانی است که انس با قرآن پیداکنند.
از قضا در جای دیگر ازهمین جز ء اول چنین وارد شده است:
(الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ أُولَٰئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ ۗ وَمَنْ يَكْفُرْ بِهِ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ)
[سوره البقرة 121]مومنان حقیقی کسانی اند که حق تلاوت قرآن را بجا می آورند وبدون حق تلاوت ایمانی درکار نیست بلکه کفر حقیقی است وخسارت حقیقی
ظاهرا از همین تلاوت جزء اول قرآن باید پی به هویت راستین این ماه شریف برد
لذا برای ختم فراوان قرآن دراین ماه وتدبر در آیات آن فضیلت ها گفته شده که ان شالله توفیقش را پیدا کنیم
در آداب این ماه وارد شده در افطار وسحر این ماه سوره قدر خوانده شود
انا انزلناه فی لیله القدر ….
بازهم سخن از نزول قرآن است و رسیدن به سر شب قدر
سلام هی حتی مطلع الفجر
سلامت وبرکت را با تمام وجود باید طلب نمود که فرصت اندک است
فان الشقی من حرم الغفران فی هذا الشهر…..